Cik Teng Cinta ini

Sunday, October 2, 2011

Habis Madu Sepah Dibuang

Entry Cik Teng kali nie agak emotional tapi Cik Teng boleh control la..apa yang korang faham tentang Habis Madu Sepah Dibuang??kalau bagi Cik Teng bile kita dah tak ada kepentingan lagi, orang dah tak nak kita lagi...so,orang campaklah kita di tepi.straight-forward kan?lagi senang dari bercakap-cakap kat belakang kan?Mana-mana tempat pun akan ada manusia yang macam nie..nama pun manusia kan?Apa yang patut Cik Teng buat sebab Cik Teng sayang seseorang bukan atas sebab kepentingan atau kesenangan Cik Teng tapi sebab Cik Teng sayang sesayang-sayangnya kat dia..tapi bila Cik Teng nampak ada tanda-tanda Cik Teng akan dibuang sebab kepentingan dah habis, maka Cik Teng tak mampu buat apa-apa sebab Cik Teng tak leh paksa orang menerima Cik Teng..

Sebenarnya Cik Teng sedar :-

  • Cik Teng nie tak banyak duit macam orang lain..
  • Cik Teng tak kaya macam orang lain..
  • Cik Teng tak pandai berlawak macam orang lain..
  • Cik Teng tak mampu nak sediakan keperluan yang lengkap macam orang lain..
  • Cik Teng tak pandai macam orang lain..
  • Cik Teng tak hebat macam orang lain..
  • Cik Teng tak ada apa-apa yang boleh dibanggakan macam orang lain..
  • Cik Teng bukan orang serba-tahu macam orang lain..
  • Cik Teng tak akan mampu jadi orang lain sebab Cik Teng adalah Cik Teng..

Samada Cik Teng dibuang atau tidak lepas dah tak ada kepentingan, Cik Teng tak kisah sebab Cik Teng tahu masih ada seseorang yang sudi menerima Cik Teng walau Cik Teng dah tak ada kepentingan lagi..Cik Teng tahu kita tak boleh paksa orang menyayangi kita tapi yang pasti kasih-sayang Cik Teng adalah hanya mereka..Cik Teng akan sentiasa sayang dan menyokong mereka sampai akhir hayat Cik Teng..untuk mereka yang telah membuang Cik Teng, Terima Kasih yang teramat sangat..

p/s : ini belog Cik Teng..harap maklum!kalau ente boleh, kenapa tidak ana?T_T

3 comments:

ain said...

sayang cik teng forever!!

P. said...

Saya jugak..=)

Ekin said...

oh..ini memang betul2x buah hati cik teng nie..saya kamu2 jugak..